En lyckad vardag

Tulip Food Company är ett modernt livsmedelsföretag med försäljning i 120 länder världen över. 

Tulip i korthet

Tulip Food Company är ett modernt livsmedelsföretag som säljer köttprodukter till cirka 120 länder runtom i världen. Vår vision är att bidra till att skapa en lyckad vardag för alla konsumenter, oavsett var de befinner sig.

1909 registrerades Tulip som det första varumärket i Danmark. Med förståelse och lyhördhet för konsumenterna - omvandlat till produkter av god kvalitet och smak, har Tulip bidragit till att skapa en lyckad vardag i 107 år.  

Namnet Tulip och dess logotyp härstammar från när företaget startade. Det var under en tid då holländskt bacon betraktades som det finaste på den brittiska marknaden. Idag är danska Tulip bacon inte bara en favorit på den brittiska marknaden, utan i hela världen.

Tulip satsar på att förena starka traditioner och genuint hantverk med modern produktion. Att ständigt arbeta innovativt är viktigt för att kunna haka på nya trender. Vi lyssnar på våra konsumenter, vi utvecklas och inspireras av omvärlden och vi värnar om våra djur och vår natur.

Våra duktiga produktutvecklare ser till att Tulips produkter alltid är innovativa, oavsett om det gäller den europeiska marknaden där vi är stora på framför allt bacon, korv och pulled pork, eller i Asien och Centralamerika där konservindustrin är störst.

Förutom detaljhandeln är Tulip även specialister inom Foodservice, Fastfood och industri där vi lanserat flertalet framgångsrika produkter runtom i Europa.

Läs mer om Tulip

7.png
Tulip logo_2013.jpg

Danmarks äldsta varumärke

Tulip registrerades 1909 i Danmark och blev därmed landets första varumärke och har sedan dess varit en viktig del i danskarnas vardagsliv. Med god förståelse, lyhördhet och omtanke för konsumenterna, skapar Tulip produkter av hög kvalité och smak - allt för en lyckad vardag! Idag är Tulip ett välkänt varumärke över stora delar av världen. 

VISION & MÅL

 

Våra produkter ska smaka så bra att våra kunder köper om och om igen

Våra kunder ska vara så nöjda med vår service att de utökar sin affärsrelation med oss

Våra medarbetare ska vara nöjda med sitt arbete så att de får drivkraft för nya utmaningar

Våra ägare och andra intressenter ska vara nöjda med vårt resultat så att de vill investera ännu mer i Tulip

 

Vår uppgift är att sätta en ny standard för industriellt producerad mat – en standard som bygger på att producera välsmakande produkter och som drivs av vår utvecklingsförmåga att uppnå ökad tillväxt och ännu större framgång

Vi vill bevisa att vi kan öka vår storlek och med våra resurser nå en högre kvalitetsnivå med en större grad av homogenitet och samtidigt bibehålla en mycket hög grad av livsmedelssäkerhet

Kärt barn har många namn

Sammanfattningsvis är vi Tulip. Men det finns andra starka varumärken som är fullvärdiga medlemmar i Tulipfamiljen. Alla har de en sak gemensamt – att alltid leverera bra mat av hög kvalitet och god smak.